RSS

Dedim ya işte, bocalıyorum. Yeniden yaşamaya başlamak kolay mı?

27 Eki

Güvercin Gerdanlığı Twitter Arşivi – Haziran 2013

Ah, şair milletini seviyorum,
Seviyorum bu tuhaf topluluğu.
Onlarda gönlüme yakın
Bir öyküyü buluyorum daima,
Sergey Yesenin

Nerdesin, nerdesin ey sessiz sevincim: Her şeyi sevmek ve hiçbir şey istememek. Sergey Yesenin

“Elveda Bakü!Elveda sade bir şarkı gibi! Son kez kucaklıyorum dostumu işte Başını altın bir gül gibi Sevgiyle eğsin diye leylak rengi siste”

Aldatmam kendimi,
Sıkıntılı yüreğimde kaygı pusulandı.
Neden adım şarlatana çıktı?
Neden serseri diye anılıyorum?
Sergey Yesenin

Olmayı istediğimiz, hep hayal ettiğimiz o insan olamayacağımızı bu garip yolculuğun sonunda anlamak…ahmetkytrk.blogspot.com/2012/11/pisman…

Irmağın ortasını çoktan geçtim, geri dönemeyeceğim kadar uzaklaştım dünün kıyılarından. ahmetkytrk.blogspot.com/2012/12/hayatn…

İki elini boynuma dolaşmıştı; bir deniz kazasında bile bir şeye bu kadar sıkı tutunamazdı. ahmetkytrk.blogspot.com/2013/02/icimiz…

Şarkı söyleyen kuşlarla
Acıları tanımayan renklerden geçip
Ellerimde
Sabah denizden topladığım bir demet çiçekle
Dönerim belki 
M. İdris
Ey benim
Mavi soluklarıyla saçlarımı dağıtan
Küçük karanfilim
Gidiyorum
Öyle başını yana çevirip
Ağlama
Mevlana İdris
Yüzümü toprağa/ Yüzümü denizlere yüzümü çiçeklere koyup/ Allah`ım dedim, Allah`ım/ Başka bir şey demedim başka bir şey yapmadım/ M. İdris
bahçıvanlar generallerden/ menekşeler mermilerden daha azdı/ Mevlana İdris
Büyük bir şey olmuş/ Ruhumun saati durmuş/ Mevlana İdris
Nereye gitsek birbirimize varıyorduk hatırla/ Yolları kimin çizdiğini öğrenmedik hiç/ Mevlana İdris
Annem yok
Onun için çok ağladım
Ama bu değil
Size söyleyeceğim
Mevlana İdris
 
En zoru ellerini unutmaktı
ve ıslaktı çimenler sonsuz ıslak
En zoru ellerini unutmaktı
Mevlana İdris

28 haziran 2013

Bu kâğıttan gemiyi bırakıyorum
Bu kâğıttan denize
Bakıyorum bakıyorum da bitmiyor
Ne çok çizik atmışız yüreğimize
Mevlana İdris

Büyük dalgınlar vardı
Cevapsızlar
Hiç deniz görmeyenler
Kimseye bir şey sormayanlar vardı
Kaybedenler
Hayatın büyük ırmağında 
M. İdris
Yıllar geçtikçe, hayatım isimlerle doluyor/ metruk mezarlıklar gibi/ … ya da yabancı bir kentteki bir telefon rehberi gibi. Yehuda Amihay
Canım
……sıkılıyor
……………dedi
ot
İlhan Berk
 
Bağışla
……ayrıkotu
…………hep ben
………………..konuştum
İlhan Berk
Orda
…… bir ökseotu
der uyuyamıyorum
neden gecikti gece
İlhan Berk
çocuklarım geldi birden aklıma/ sabırsızlanıyorlar büyümek için/ gelmeyin,burası derin!/ İbrahim Tenekeciahmetkytrk.blogspot.com/2012/08/gelmey…
Bu gece halimi sen bilmiyorsun Gözlerimden gönlümün kederini okumuyorsun Sadece güllerle söyleşiyorum derdimiahmetkytrk.blogspot.com/2012/04/sadece…
‘çok mu kalender sandınız, dert anlatmayınca’
Işığın kenarına bırak beni/ Ben senden gidemeyenim!/ Engin Turgut
en derin kederler;/ mutlu bir düşteymiş gibi/ zamanın dibinden gülümser,/ artık yanaklarından öpemeyeceğimiz/ sevgili yüzler./ Ahmet Oktay
Yıllardır yatırım yapılırsa terör biter dendi ama barış olmadan olmuyor. Ümit Boyner
” Ölüme koşan birine eşlik edince pek çok şey öğreniyorsun. O gidecek, engel olamıyorsun, durduramıyorsun. Ne tıpla, ne aşkla ne duayla. ” 26 haziran 2013
Bir çocuk toprakla oynuyor Toprağın parmakları çocuğun elinde Kadın son kıvılcımı akşam üzerinin Çocuğa bakıyor aydınlık Ahmet Ada
Size bir sır vereceğim ah Tökezledim nasıl da ey sevgili Seni gördüm yelin içinden geçen yüzünü Çoğaldım. İyi, iyi olsun uykudayken A. Ada
Ayak sürüyor yaşlılar park kanepelerinde/ Gözlerinde bulutlar/ Bakıyorlar bir aralık/ Çıplak dallarda yer değiştiren kuşlara/ Ahmet Ada
“…ve nefes almaya başladığı zaman, sabaha; ” Tekvir Suresi, 18
kalptir, geçer hepsi, kendine gelirsin/ ne anlam arar ne bulur ne verir/ kalptir, sadece/ “niye böyle oldun ki?” dersin/ Ebubekir Eroğlu
Asra andolsun; (Asr Suresi, 1)
İncire ve zeytine andolsun, sina dağına, ve şu emin beldeye (güvenilir şehre). (Tin Suresi, 1-3)
Kuşluk vaktine andolsun, ‘karanlığı iyice çöktüğü’ zaman geceye, (Duha Suresi, 1-2)
Fecre andolsun, on geceye, çifte ve tek’e, akıp-gittiği zaman geceye, bunlarda, akıl sahibi olan için bir yemin var, değil mi? (Fecr 1-5)
Dönüşlü olan göğe andolsun. Yarılan yere de. (Tarık Suresi, 11-12)
Göğe ve Tarık’a andolsun, Tarık’ın ne olduğunu sana bildiren nedir? (Karanlığı) Delen yıldızdır. (Tarık Suresi, 1-3)
Burçları olan göğe andolsun, o vadedilen güne, şahid olana (görene) ve şahit olunana (görülene). (Büruc Suresi, 1-3)
Yoo, şafak-vaktine yemin ederim, geceye ve toplayıp-taşıdığı şeylere, ondördüne girdiği zaman aya; (İnşikak Suresi, 16-18)
Yaydıkça yayanlara. Böylece ayırdıkça ayıranlara, zikr (vahy, öğüt) bırakanlara; (Mürselat Suresi, 3-5)
Birbiri ardınca gönderilenlere andolsun; derken kökünden koparıp savuranlara. Mürselat 1-2
Hayır, kalkış (kıyamet) gününe and ederim. Ve yine hayır; kendini kınayıp duran nefse de and ederim. (Kıyamet Suresi, 1-2)
Hayır; aya andolsun, dönüp gittiği zaman geceye, ağardığı zaman sabaha, (Müddessir Suresi, 32-34)
Artık, doğuların ve batıların Rabbine yemin ederim; Biz gerçekten güç yetireniz; (Mearic Suresi, 40)
Hayır; gördüklerinize yemin ederim, görmediklerinize de. (Hakka Suresi, 38-39)
Nun. Kaleme ve satır satır yazdıklarına andolsun. (Kalem Suresi, 1)
Hayır, yıldızların yer (mevki)lerine yemin ederim. Şüphesiz bu, eğer bilirseniz gerçekten büyük bir yemindir. (Vakıa Suresi, 75-76)
Battığı zaman yıldıza andolsun; (Necm Suresi, 1)
Tur’a andolsun. Satır (satır) dizili kitaba, yayılmış ince deri üzerine; ma’mur eve, yükseltilmiş tavana, kabarıp, tutuşan denize, Tur 1-6
‘Özen içinde yollar ve yörüngelerle donatılmış’ göğe andolsun; (Zariyat Suresi, 7)
Sonra kolaylıkla akıp gidenlere, Sonra iş(ler)i taksim edenlere andolsun. Zariyat Süresi 3-4
Tozu dumana katıp savuran (rüzgar)lara, derken, ağır yük taşıyan (bulut)lara. (Zariyat Suresi, 1-2)
Apaçık Kitab’a andolsun; (Zuhruf Suresi, 2)
Sad, Zikir dolu Kur’an’a andolsun; (Sad Suresi, 1)
Saflar halinde dizilenlere andolsun, haykırıp sürükleyenlere, zikir okuyanlara, (Saffat Suresi, 1-3)
Andolsun hikmetli Kur’an’a, (Yasin Suresi, 2)
Andolsun, onların söylemekte olduklarına karşı senin göğsünün daraldığını biliyoruz. (Hicr Suresi, 97)
Rabbine andolsun, onların tümüne (bunu) soracağız. (Hicr Suresi, 92
dağ kendi güneşini çıkardı gitti;/ ben kendi gülüme kapandım kaldım;/ahmetkytrk.blogspot.com/2012/04/oyle-c…
yolcu! öteki’m benim! eğer bulursan,
hemen o sözcüğü at bu şiirden…
Hilmi Yavuz
 
gizli bir hazine midir, bilinmediği,
kimbilir nereye gömdüğümüzün?
Hilmi Yavuz
her şiir bir sözcüğü örter ve gizler;
görülsün istemez ‘gül’ veya ‘hüzün’
Hilmi Yavuz
Yorgun ve hüzünlü kelimelere umudu aşılayıp şiire durduran Dilek Kartal’aahmetkytrk.blogspot.com/2013/06/yorgun…
bu gece yüzümde/ arkasına yeni vagon eklenmiş/ tren sevinci var/ Altay Öktem
bin yayladan geçtin,/ kalbin eksile eksile/ Hilmi Yavuz
dünyayı kalbinin kâğıdına geçirdin/ birileri ona ‘şiir’ dediler,/ -olsun!/ Hilmi Yavuz
emrindeyim komutanım iç savaş bitti/ kalbin bütün burçlarına siyah bayrak çekildi/ Çiğdem Sezer
Şiir…Bir avuç meraklının aralarında gerçekleşen ‘hüner göstermek’ yarışına girmemeli. izdiham.com/index.php/must…

Hoca Efendinin hutbesinde, cemaatin en yüksek âminle mukabelede bulunduğu dua; “çocuklarımızı razı olacağın şekilde yetiştirmeyi nasip et.”

İyi akşamlar tarla kuşu
Uzaklaşıyor bak umudun resmi
Ahmet Ada

Bir el çıkarmaya başlar bohçamızdan/ Lavanta çiçeği kokan kederleri;/ Hoyrattır bu akşamüstüler daima./ahmetkytrk.blogspot.com/2012/08/olvido…
Hiçbir aşk titremez sonsuza değin/ Bütünlüğünü yitirişinden ölür bir mum/ ve insan acıdan ölür bir gün./ ahmetkytrk.blogspot.com/2012/08/cinaye…
Küçük bir iz bırakmaz kırılganlık/ Belirsiz bir çatlaktan sızan su/ ağır ağır kaplar odanın tavanını/ ahmetkytrk.blogspot.com/2012/08/yalnzl…
Canlı arzularına karşın dokunamıyorlar birbirlerine/ karşı karşıya, yüz yüze, duruyorlar öylece./ ahmetkytrk.blogspot.com/2012/08/golgel…
Anımsıyorum o büyülü anı/ Karşımda beliriverdiğin,/ Uçup gidici bir hayal gibi,/ ahmetkytrk.blogspot.com/2012/08/ona.ht…

Yürekte sevecenlik azalmıyor
Damarda kan azalsa da;
Sen hem mutluluk hem umutsuzluksun
Ey son aşk,son sevda!
ahmetkytrk.blogspot.com/2012/08/son-as…

düşlerinin içinden geçecek / uzun kanatlı kuş sürüleri diliyorum sana /ahmetkytrk.wordpress.com/2012/09/05/uzu…

ya birinin bıraktığı, yahut doldurulmasını beklediğimiz bir boşlukla yaşıyoruz. Sessizce kabulleniyor, kader deyip susuyoruz.

Kırılır kalp sessizce, hiç mi hiç sezdirmeden,/ Sevginin çiçeği kısa zamanda solar./ ahmetkytrk.blogspot.com/2012/08/krk-va…

yapayalnız kalırız bir gün/ Bir akşamüstü yanımızda kimse olmaz,/ ya da olanlar olması gerekenler değildir. ahmetkytrk.blogspot.com/2012/08/uzun-y…

dünyam güzeli/ götürme bütün güzelliğini/ahmetkytrk.blogspot.com/2012/08/bulusm…

Eğer oturmak ve unutmak sanatını öğrenmemiş olsaydım, / Bu sonsuz yalnızlığa nasıl dayanabilirdim? / ahmetkytrk.blogspot.com/2012/08/ks-gec…

Ve kaderimi sessizce kabul ettim. / Böylece doğmuştum bu dünyaya./ahmetkytrk.blogspot.com/2012/08/hayat-…

Sen hız hız ‘kazaya’ uğrayacaksın / Yoktur bu yollarda yol işareti/ahmetkytrk.blogspot.com/2012/08/yol-is…

Peşinen kayalara oturacak biliyorsun teknen gitsen,/ gitmesen ölü bir balık olarak kıyıya vuracaksın./ ahmetkytrk.blogspot.com/2012/08/git.ht…

Ama artık ben orada değilim,/ ya da şimdiden/ yağmurunu dökmüş bulut hafifliğinde,/ karanlığın sessizliği,/ ahmetkytrk.blogspot.com/2012/08/yarsn-

Babasız ilk babalar günün ha! Sabrı celil dilerim.Babanın bıraktığı boşluk sürekli cereyan yapar.Bir yanda uğultu,bir yanda uyuşma. 17 haziran 2013

Kopkoyu karanlık bir odada simsiyah bir kediyi bulmak çok zordur, özellikle odada siyah bir kedi de yoksa. Konfüçyüs

Göze alandır kadın. Çekip gitmeyi, sahip olduklarından vazgeçmeyi, karşılık beklememeyi… ahmetkytrk.blogspot.com/2012/04/bir-ka…

Günle ve olaylarla kabarmış değil, anılarla ve hikâyelerle sükûnete ermiş bir yazının içine bırakmak istiyorum kendimi. Ahmet Altan

…yoksa bunu bana bazen usulca bazen sabırsızca sözleriyle kadınlar mı öğretti şimdi tam çıkartamıyorum. ahmetkytrk.blogspot.com/2012/04/bir-ka…

…ve nihayet gitti. pencereden sokaktaki yürüyüşüne baktım. evet, hüzün verdi bu yürüyüş bana… ahmetkytrk.blogspot.com/2012/04/arkada…

…Her aşk yolculuğunun mumdan kayıklarla ateş denizlerini geçmek olduğunu bir kere daha anlarız…” ahmetkytrk.blogspot.com/2012/04/seni-s…

Derken, bir çan sesi duyuyorum. …bütün çekmeceler dışarı fırlamış, yere dökülüyor bütün bellek. ahmetkytrk.blogspot.com/2012/05/hic-be…

Gündemin gerisine düşenler: 1. İğde Ağaçlarının çiçekleri, savruldu gitti. 2. Lidersiz toplumsal hareket olmaz.

Eyvallah! Mutlu oldum. Yılda birkaç defa da olsa müridi ziyaret eder, bir bardak suyunu içer ve badem ağacının altında soluklanırım.

büzülüp kalmış olan bir ağacın yaprağını okşadı. Eli toza bulandı. Yaprak nefes darlığı çekiyormuş gibi inledi Müritahmetkytrk.blogspot.com/2012/11/murit.…

Kafam yorgun. Kalbim dinleniyor. Süreyya Berfe

Artık ben gideceğim ata eyer vuruyorlar Hatıralarımı birer birer yakacağım Sezai Karakoç

Tek bir ‘kal’, ‘gitme’,hatta ‘lütfen’ yetecektir aslında. Ama işte bir şey olur ve sen ağzını bile açamazsın ahmetkytrk.blogspot.com/2012/09/tesirs…

“Nerelisin yeğenim? / Hüzünlüyüm dayı.” derdim bir zaman memleketimi sorana, sonra hüzün gelip otağını kurduahmetkytrk.blogspot.com/2012/10/konusm…

İnsanı kalbinden tutamadınız mı, görün nasıl kayıp gidecek elinizden!ahmetkytrk.blogspot.com/2012/11/kalbim…

Derken rüya biter! Unutulan ötelenen dünya ve içindekiler geri gelmeye başlar. ahmetkytrk.blogspot.com/2012/11/iki-ki…

Oysa, büyük teminatlar vermeden, hayal yığması yapmadan, sadece yan yana durmak gerekirdi, belki. ahmetkytrk.blogspot.com/2012/11/ilisme…

-RESULULLAHLA BENİM ARAMDAKİ FARKLAR- Resulullah süper bir insandı, ben o kadar değilim.
Resulullah yolda Ebu Bekir’i görse ‘Es Selamu Aleyküm Ya Sıddık’ derdi, ben yolda Ebu Bekir’i görsem tanımam.
Resulullah asla yalan söylemezdi; ben annem ölürken hiç ağlamadım. Ben annem ölürken çok ağladım çünkü annem
gırtlağından hırıltılar çıkarırken nasıl terliyordu, görmeliydiniz. Resulullah Azrail’i yolda görse tanırdı;
ben Azrail’i annemin yanında görseydim ona bir çift lafım olurdu, derdim ki şimdi yani af edersin ama o sıktığın annemin gırtlağı.
Resulullah olsa ona bunları söylesem o bana gülümserdi; o bana gülümserdi ben ona derdim ki, anam babam yoluna feda olsun ey Allah’ın Resulü
fakat şu koca melek, annemin gırtlağını sıkıyor, bir şeyler yapamaz mıyız?
Resulullah orada olsaydı annemin elini tutardı derdi ki ‘Kızım ha gayret!’;
ben orada olsaydım annemin elini tutardım ve derdim ki ‘Anneciğim ölmesen…’
Ben oradaydım annemin elini tuttum ve dedim ki ‘Anneciğim seni ben…’; Annem döndü bana bir baktı o bakışı görmeliydiniz.
Resulullah o bakışı görseydi merhametten ağlardı; ben o bakışı gördüm haşyetten bayılacaktım ama annem elimden tuttu.
Ne tuhaf, anneler ölürken bile çocuklarının Anneler ölürken bile çocuklarının ellerini bırakmıyor ne tuhaf…
Resulullah çok şanslı bir insan annesi öldüğünde o küçücüktü; benim annem öldüğünde ben küçücük değildim,
zaten şanslı birisi de değilimdir, filmlerim iş yapmaz. Annem daha yeni öldü fazla uzaklaşmış olamaz!
Olamaz dedim annem son nefesini alıp da vermeyince Verse de ben alsam onu, içim ferahlasa, siz de görseniz
Resulullah tutsa annemin elinden birlikte geçseler çölü/ Nasıl olsa Resulullah da ölü annem de ölü./ Ah Muhsin Ünlü
işte yine günün belini kırıyor akşam ve sen kırlara benzersin günün bu saati çıkarmamışsan çiçekli elbiseni. İbrahim Tenekeci
bizi yakan ateşe odun toplar gibiyiz/ ben sana emir üzre esasen rezerveyim/ seni türkçe düşünerek seviyorum sevgilim/ Alper Gencer
bir yerlere yıldırım düşüyorum/ ayrılığımızı hissettiğim an/ demirler eriyor hırsımdan/ Attila İlhan
Ovalardan, Dar geçitlere sürülen sığırlar gibi, Bir gün ister istemez, Karşısında olacaksın kaçtıklarının.Dua et, O gün henüz mahşer olmasın
Cengi attın, dünyaya daldın,/ Tezeğe konan sinekler gibi.Dönüyor burgaç,/ Dünya üstten, yanlardan daralıyor./ ACZ
Farzet körsün, olabilir, Elele tut, Taş al ve at, Kafiri bulur.Hani ceylanların, Hani cihat marşın?Bir yumruk harbinden nasıl kaçtın? ACZ
çöle kara bir seccadeyle saplandım bu çölü geçersem seni susuz bir dudakla öldüreceğim seni geçemezsem bu çölde bir başıma delireceğim A.G.
Dudağa kanla çizmek yeniden tebessümü:/ Seni istikbâl için artık öbür cihânda,/ Dosta el sallar gibi, davet etmek ölümü./ Farık N. ÇAMLIBEL
ve şimdi ben sevgilim sana beyaz renginde değişik çoraplar temizliyorum ağlayarak. … gidişini başka türlü açıklayamıyorum… Ah Muhsin ÜNLÜ
ah diyorum, ahı bilir misin sen/ dünya dedikleri gömgök bir yatır/ … otuz yıl yaşadım elde var sıfır./ İbrahim Tenekeci
“–Maveraünnehir nereye dökülür? En arka sırada bir parmağın tek ve doğru karşılığı: – Solgun bir halk çocukları ayaklanmasının kalbine!dir.”
Gitmeliyim ve giderken Bakmamalıyım gözlerine hayat denen fakirin. Su içtiğim ellerden Bana bir pişmanlık gelsin istemem. İbrahim Tenekeci
“Derken, bir çan sesi duyuyorum. Beynimin içindeki loş, uzun koridorlardaki bütün çekmeceler dışarı fırlamış, yere dökülüyor bütün bellek.”
bütün derinlikler sığ / sözcüklerin hepsi iğreti / değişen bir şey yok hiç / ölüm hariç. / aynı gökyüzü aynı keder. / Behçet AYSAN
“Seninle konuşurduk baba Böyle gecelerde, iki bilge gibi Karşılıklı bakışarak Bazı şeyleri kavrayamasam da, dinlerdim” A.Erhan
iki gündür dolanıyorum sokakları kurumuş yapraklar gibi.ahmetkytrk.blogspot.com/2012/12/gundur…
“Lütfen uzun sürmesin,” dedim. Yalnızca başını salladı.ahmetkytrk.blogspot.com/2012/12/umutsu…
Şiir, unutmamaktır. Belki de en çok bunun için seviyorum şiiri.ahmetkytrk.blogspot.com/2012/12/siir-u…
Aşk insanınyakasını bırakmaz.Erkeklerin yakasını.Yeniden yirmi yaşına döner insan,yirmi yaşında olduğu gibi acı çekerahmetkytrk.blogspot.com/2012/12/ask-in…
“Şimdi peri masalı anlatma sırası sende,” dedim. Yalnızca, “Sizi seviyorum,” dedi. ahmetkytrk.blogspot.com/2012/12/peri-m…
İkide bir camlarına düştüğümüz bizi bize en güzel gösteren hayal aynamızdır. Yine de insanın kendine en büyük ihanetidir sevmek. Ş. Erbaş
Bir kadın yalnızdır aslında. Hiçbir zaman kadını bütünüyle elde edemezsiniz.ahmetkytrk.blogspot.com/2013/01/kadnla…
“Ama eğer bir hayvanı yaralamışsak, o zaman da onu sonuna kadar izleme sorumluluğumuz var”. ahmetkytrk.blogspot.com/2013/01/yaral-…
Eğer birini seviyorsan ve o seni sevmiyorsa… sevgine karşılık çıkar mı? O biraz zor işte.. ahmetkytrk.blogspot.com/2013/01/emrah-…
İnsanın dokusuna yerleşen şarapneller gibi, aşk yaraları da arada bir sızlar.ahmetkytrk.blogspot.com/2013/01/ask-ya…
Aşk emniyetli bir şey değildir… Emniyetli olan sevgidir… Aşk ehlileşmez… Sakinleşemez… Öyle olursa akraba olursunuz…ahmetkytrk.blogspot.com/2013/02/ask-ba…
Hidayet Ş. Tuksal: Başörtülü kadınların kamuda çalışmasını legalleştirmeyen Erdoğan’ın alkol için günah duygusu hissetmesini anlayamıyorum.
Hidayet Şefkatli Tuksal: Erdoğan herkesin başbakanı olduğunu unuttu, sürekli bağıran birine dönüştü.
“Neden bir ölünün en neşeli resimleri süsler duvarlarınızı…”
Ruhiya gülşende gördüm gülden ağlar andelip / Ben heman ol gonce-i handanı andım ağladım/ ahmetkytrk.blogspot.com/2013/01/andm-a…
Bir ses arıyorum/ Yeni bir şiire başlamak için/ Bir doğum çığlığı gibi kaçınılmaz/ Çocuğun ilk ağlayışınca güzel/ahmetkytrk.blogspot.com/2013/01/sesimi…
Ama birkaç sözcük öğrendiysem/ Kadınlardan öğrendim, yine de/ Bilemedim sevgilim diyebilmeyi/ ahmetkytrk.blogspot.com/2013/01/imlasz…
Sevmek/ Güzel meslek/ Ama zor/ Can dayanıyor/ Dayanmasına/ Ama yürek/ Gitti gidecek/ Bedri Rahmi Eyüboğlu
Beni böyle kitaplar mı yaptı ne/ Kağıtlarda gidenlere içlenip ağlayan ben/ Hayattaki ölümlerde put gibi duruyorum./ahmetkytrk.blogspot.com/2013/01/bassag…
Söner yangın birazdan/ Yatışır özlem./ Bir gün karşılaşırız/ Bir gün, bir yarım akşam./ ahmetkytrk.blogspot.com/2013/01/aksam-…
Ben ki ölmedim daha, ölümün yüzü bu/ Bir çiçek kırılsa, bir dal eğilse/ Yok diyecek doğrusu ölümün zaferine Yani bu uzaklık zorunlu Edip C
Uzun süren kar yağışlarının ardından/ Sevimsiz bir lunaparkta/ Kimsesiz bir atlıkarıncaydım./ ahmetkytrk.blogspot.com/2013/01/ruhi-b…
Bir gün ya bilerek, ya bilmeyerek,/ O dönmeden önce camı kapayacağım./ahmetkytrk.blogspot.com/2013/01/o-donm…
Sonuçta ne küçümse insanları kızım/ Ne de önemse gereğinden çok/ Ama anlamaya çalış/ Nedir ve ne kadar genişleyebilir yüzölçümleri/ Ataol B
Kadın daha gerçek bir acıyla yaralıydı belki de/ Tasalı bir sevecenlikle baktı erkeğine/ Gözyaşları içinde gülümsedi/ahmetkytrk.blogspot.com/2013/01/heming…

Senin de bir süredir bu yolculuga başladığının farkındayım. Bundan ne kadar mutlu ve huzurlu oldugumu anladığını biliyorum.

Veririz ama yola, yani yaşama devam kararı vermiş olmamızın gücüyle mutebessim bir sekilde devam ederiz.

+ve sessizce ‘yaşamaya yeniden başlarız’. İlk baslarda yalpalarız, yavaş davranır, sık sık küçuk molalar veririz.

Bir yerden başlamak gerektiğini biliriz de bir süre buna mecâlimiz olmaz. Sonra, sonra zamanı geldi der ve +

Hiç kolay değildir, bilirim.Dışarıdan tek parçaymış gibi görünen hayatlarımız bazen kesintiye uğrar,kimse farkında değildir

“Kırlarda çiçekler artık bensiz açacak” Cahit Zarifoğlu’nun vefatından bir süre önce hastahane penceresinden bakarak söylediği söz.

açık açık çağırır aşkını / burda mı daha mı uzakta / bütün bir geceye / dayar alnını/ öyle ki alın / mübarek bir şeydir/ Cahit Zarifoğlu

Ayrılıkla başım belada/ Gözlerini çevir gözlerime/ Yoksa sensiz bu sessizlikle/ Deliler gibiyim/ Sensiz bu sensizlikle…/ Cahit Zarifoğlu
Şunu da yaz bedeli olsun / Sabırla titreyerek öyle yalın / Ve kimsesiz olmadan oturacağız / Kıyısında ayrılığın/ Cahit Zarifoğlu
Ve elbet/ Gözlerin sularımdan çekilince/ ürkek bir ceylanla anlaşırım/ yüzünün çok yakını olan bir limana/ ACZ
Beyaz haberlerim var kardeşlerim/ -Gölgesiz meydanlara/ aklı yağmalayanlara arasından/ yayılırsa karanlık fısıltılar/ Cahit Zarifoğlu
sevinçle kaçın kurtulun ölümlerinizle.Yalnızlıkla ben kaldım sevindiniz işte alın kurtulun. Aha size son atım Cahit Zarifoğlu
Bir gün ister istemez,/ Karşısında olacaksın kaçtıklarının./ Dua et,/ O gün henüz mahşer olmasın…/ Cahit Zarifoğlu
peki ekmek istenmedi mi istendi/ Sadece bir parça ekmek istendi/ tapınmaya bedensel güç olarak/ Yalvarılmadı HİÇKİM/ SE/ YE Cahit Zarifoğlu
ağlanmadı/ razı olundu kabul edildi öpüp başa kondu/ ve çünkü tövbe edildi/ bir tövbe sancağı açıldı bir zevk süreci devrildi/ ACZ
Saçlarımı tut titreşiyorlar / Bir şey olmuşmuş kovalamaya başlamış gibi/ ACZ
Odalar dolusu çocuklar okşanmak için bekliyor / Son yağları bitiriyor fitiller / Yaşlı saray eşyaları yalnızlıktan eskiyor / ACZ
iğne üzerinde yüzün gelip/ kuşatmıştı beni/ ama düşündükçe korkmak/ yüzünle geldiğini/ ve bunları elbette çabucak geçelim sevgilim ACZ
Evet hatırladım/ Küçük basit şeyler / Yetiyor kederlenmeye/ Ya mutluluğa/ Cahit Zarifoğlu
Erkenden aşındırır aşkını/ Anlamaz bir kadının/ Süresiz kapılıp yangeldiği tablolara/ Severek tebessüm attığını/ Cahit Zarifoğlu
De Zarif inle. Ta ki huzra vardın/ Nice yıl isyan durdun gurbet kaldın/ Cahit Zarifoğlu
Halk aşksızsa sokaklar banka dükkânlarıyla doludur/ Ellerimi kâlb olmayan sularla ıslamaya alışır o kızlar/ ACZ
Zirvesine göz koyduğum dağlara bak / Koşup takıldığım çitlere bak/ Cahit Zarifoğlu
Kardeşim dedim/ Acılarıma da kardeş olur musun/ Cahit Zarifoğlu 7 haziran 2013
Hacerülesvetim bahçenin aydınlığıdır. Sohrab
“Kâbem su kıyısında,/ Kâbem akasyaların altındadır./ Kâbem bir esinti gibi bahçeden bahçeye,/ Şehirden şehre gider.”
“Otların tekbirinden sonra,/ Denizdeki dalganın kamedinden sonra/ Namaz kılarım.”
“Namaz kaybolur taş görünür,/ Rüzgâr, selvilerin üstünde ezan okuduğunda,/ Namaz kılarım ben.”
“Penceremi titreştiren ışık ile abdest alırım./ Namazımın içinden ay geçer, tayf geçer,/ Namazımın bütün zerreleri billurlaşır,”
“Ben müslümanım./ Kıblem bir kırmızı güldür,/ Namazlığım bir pınar,/ Mührüm ışıktır,/ Ova seccadem.”
“Ve Allah, burada yakındadır, Şebboylar arasında, uzun çamın altında Suyun bilincinde, Bitkilerin kanununda.”
 
Ve bu yorgun, bu üzünçlü yüreği/ Benim değilmiş gibi, benim değilmiş gibi/ Kimse görmeden şöyle bir yol kenarına bıraksam./ Cansever
Ama kalbini sert ve serin tutan bir denizciye Bunu bir daha sorsam Ne çıkar bir daha sorsam Sonra hiç konuşmasam, sonra hiç konuşmasam Edip
Bir damla su için göklere bakacaksın bazen, / Yıldızlara dil dökeceksin sessizce. / ahmetkytrk.blogspot.com/2012/04/kirin-…
o kara kırlangıçlar dönecek/ balkonuna yuvalarını asmaya,/ ve oynaşırlarken, kanatları yeniden/ çarpacak camlarına;/ahmetkytrk.blogspot.com/2012/03/o-kara…
Sana geri dönmedi kadınların/ “Hüznün Şehri” koydular adını / Nizar Kabbani
“Bir şiir okumamı istiyor benden Gözümden bir damla yaş düşüyor yastığa Korkuyla izliyor oğlum ve “Ama baba diyor, bu gözyaşı, şiir değil!””
“Evet, ben, düşüncenizi ve imanınızı saran ateşi size haber vermeye geldim. Şunu söylemek için geldim:+
+Neden dininiz ve imanınızın temelleri sarsıntıya uğradı? Niçin onları korumanız bu kadar zorlaştı?+
+Neden her an ve her yeni nesilde daha yalnız ve daha zayıf hale geliyorsunuz? +
+Bu asrın düşünce ve özünün saldırıları karşısında geri çekiliyor ve kendinizi acz içinde hissediyorsunuz! +
+Bu asrın ve neslin ıslahı için duadan başka bir çare de aklınıza gelmiyor. Ali Şeriati
“Evinde ekmeği olmayan yoksulun eline kılıcı alıp bütün halka karşı ayaklanmamasına şaşıyorum!” ahmetkytrk.blogspot.com/2012/03/yalnzl…
Tek bir mısra yazmak için… sabahları çiçeklerin açılırken nasıl titrediğini öğrenmek gerekir. ahmetkytrk.blogspot.com/2013/06/bir-di…
Ve o kadar çok ki unutmak istediklerim.ahmetkytrk.blogspot.com/2013/06/unutma…
ellerinin ellerim / ve saçlarımın üstünde olan duasını / geceme götürmek istiyorum / ahmetkytrk.blogspot.com/2013/06/sessiz…
Ben bunu yaşamıştım diye düşünmemle Kader Hanım’la göz göze gelmem bir oldu. O mu suçüstü yakalandı ben mi bilmiyorum. Hüzünle gülümsüyordu. 5 haziran 2013
 
dinlenme vakti… Sarah Blasko – All I Wantahmetkytrk.blogspot.com/2013/04/sarah-…
Bu yıl ki kiraz rekoltesi hakkında bilgisi olan var mı? Seyyar satıcı kilosuna 15 lira dedi de.
Birden bire özledim. Hep böyle mi olacak; yürürken ayağına çivi batar gibi.

Babamın konuşmalarını düşününce hiç, dost, arkadaş kelimesi geçmediğini farkediyorum. Bu bahiste ‘ahbap, ahbabım’ sıfatını kullanırdı.

evren bir savaş alanıdır / aşkı eline dolayan bir dize yürür üstüme/ bir kent mecnunu keser yollarımı / leylayı sorar İlhami Çiçek

Namaz kılmayı özledim

Samimiyetle; ‘İyi ki Cennet var’ diyen arkadaşıma imrendim.

Katil zanlısının polise ifadesinden; “Yirmi yıldır her gün gelmenizi bekliyorduk. Geldiğinizde nedenini biliyorduk.”

Halanız olan nahleye (hurma ağacına) saygı gösteriniz! Hz. Muhammed S.A.V.

Kapitalizm gölgesini satamadığı ağacı keser. Karl Marks

Uçardım ve ağaçlarda dinlenirdim. Yapabileceğimi biliyordum ama onlara hiç söylemedim. Birileri bir kez öğrenince seni düşürebilirler Emir K

Sevmek; Kuru odunlar gibi sessiz, sakin yanmaktır… Mevlâna Celaleddin-i Rumî

Dalarım anılara ama bir şey anımsayacağımdan değil/ Artık bilemem ne söyler de güvendiririm kendime/ … Nasıl unutulur bildiklerimiz/ Paz

Diğerleri gibi, kem göze karşı:/ Kendiminkine karşı./ (Bir şeyler söyledim:/ Rüzgarın alıp götürdüğü sözcükler.) / Octavio Paz

Aşınmalar:/ Gitgide büyür zerre./ Ermişin türbesinde,/ Bir çivi çakmıştım/ Kurumuş ağacın derinine,/ Öylesi değil,/ Octavio Paz
Bir develer mezarlığı bu diyar/ Ve benim düşüncelere dalışımda/ Hep aynı çöken suratlar./ Octavio Paz
uyanıyorum küstah sözcüklerle:/ Ey, iki adımlık yerküre/ senin bütün arka bahçelerini/ gördüm ben!/ Nilgün Marmara
Ne zamandır ertelediğim her acı,/ Çıt çıkarıyor artık, başlıyor yeni bir ezgi,/ Nilgün Marmara
Dönüp baktığımda bir acı da buluyorum Nilgün’ün yüzünde. O zamanlar görememişim. Bugün ortaya çıkıyor. Cemal Süreya
(Nilgün Marmara) Bu dünyayı başka bir hayatın bekleme salonu ya da vakit geçirme yeri olarak görüyordu. Cemal Süreya
Nilgün, “Sakın ağzına sürme!” diye uyardığında,/ ben çoktan dilimi değdirmiştim sana./ Seyhan Erözçelik

uyanıyorum, bundan böyle, nereye baktığı bilinmeyen/ gözlerinizle her karşılaştığımda katlanacak bir acıyla. /ahmetkytrk.blogspot.com/2012/05/burada…

Nilgün, ‘Arabaların gürültüsünü lanetlemek yerine, bu gürültüye eşsiz bir sabırla dayanan yeryüzünün sükûnetine hayrandı.’ Ece Temelkuran

N.Marmara, ‘Yağmurda yürürken ıslandığını değil, küçük su taneciklerinin nasıl toprağın göğsünde masumca öldüğünü düşünenlerdendi.’ Ece T.

Sevdiğim
Dedi ki bana,
Sen bana lazımsın
 … 
Yoluma dikkat ediyorum ve
Korkuyorum her yağmur damlasından
Beni ezecek diye
Brechtbocalıyorum

 
Dedim ya işte, bocalıyorum. Yeniden yaşamaya başlamak kolay mı? için yorumlar kapalı

Yazan: 27 Ekim 2013 in Berceste, Tweet, Şiir

 

Yorumlar kapalı.

 
