RSS

Güzelleme

06 Tem

Gün içinde takvime çok bakıyorum
Gün aynı gün hafta aynı hafta ama
Zaman beni geçiyor benden yavaş olsa da

Bu bir şehrengiz aslında buraya nereden geldik
Onun doğduğu yer çorum
Benim için en büyük en iri
En ay en yıl şehir şimdi serdivan olsa da
Her şehrin gözü farklı bakardı göğe
Bunu anladığım da bizim evimizde
Karanlıkta kesilirdi elektrikle birlikte
Zamanın şifreleri annemin
ilmiklerinde
Bir cağın ucundan geçerdi bileklerime
Merak ediyorum bunu da
Bu vaktin çıkması veya
Benim benden çıkmam için merdiven mi gerekli
Bizim şehrimizin basamakları olmadı hiç
Bir kar yağardı ama yalnız kar
Çöl beyaz yakardı geceyi ve gündüzü
Su duruyor gölgesi akıyor onun şehrinde
Benim göğüm senin yüzün
Yunusun göğü melekler
Senin göğün ise yüzüyor benim bir tas suyumda
Sen nefes veriyorsun
Çoğalan zaman

Affetmeyecek hiçbir çiçeği Madonna
Hafızın mısraıdır salınan
İnsan neden susar rüyasında
Konuşması lazım gelirken
Seni neden koparırlar doğduğun şehirden
Sen bana bunu söylerken
Dinmek bilmez bir âşığın sızısı
Bir Zümrüdüanka tüyünden fazla iyi ediyor
Zamanı
Zaman ne kadar yalnız bir kelime
Sen doğduğun şehri özlerken

Olan oldu ve açıklandı münafıklar
Bu devrin mürekkep kokusu bile acı
Ben hala defter tutmuyorum
Ne mutmain bir sezgi
Bu müzikalite nasıl geldi vücuda
Bu yüzüklerin hiç biri kendisi gibi değil aynada
Sen gittin gideli o şehirden
Bu şehre

 

Orası neresi
Burası sen

Tugay Kabanburasi-sen

 
Güzelleme için yorumlar kapalı

Yazan: 06 Temmuz 2016 in Türk Şiiri, Şiir

 

Etiketler:

Yorumlar kapalı.

 
